close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יום ספא הוא הרבה מעבר לפינוק

מערכת שורשטז תשרי, תשפ15/10/2019

מחקרים מראים כי עיסוי מקצועי מסייע בשחרור נוירוטרנסמיטרים בשם אנדורפינים וסרוטונין. בעוד שהסרוטונין ידוע גם בשמו כ"הורמון האושר" אשר מביא להרפיה ורגיעה, הרי שהאנדורפינים ידועים ביכולתם לשכך כאבים ולהביא לתחושת אופוריה

תגיות:
רבים בוחרים לצאת לספא כדי לציין יום משמעותי דוגמת יום הולדת או מחווה רומנטית לבן או בת הזוג ותו לא. אך האם באמת מומלץ שנשמור את הפינוק רק לאירועים מיוחדים? או שמא אנחנו מפספסים את התמונה הגדולה יותר? על שלל הפינוקים השונים שספא מביא עמו, וודאי שניתן לוותר ולשמרם לימים מיוחדים של כיף והנאה, אך על היתרונות הבריאותיים המוכחים של העיסוי, מומלץ לתת עוד רגע של מחשבה.

אילו יתרונות עיסוי מביא עמו?
חשוב לציין שכדי להבטיח את היתרונות הבריאותיים הבאים, מומלץ לוודא כי אכן העיסוי מתבצע על ידי מעסה מקצועי שעבר את ההכשרה הנדרשת.
בחיפושכם אחר מתחמי ספא ידועים, בקשו לברר כי כלל המעסים מחזיקים בתעודת הסמכה.

שחרור מתחים נפשיים
המטלות, העומס בעבודה, הלימודים או הילדים; לא חסרות סיבות שבגינן נחוש בהצטברותם של מתחים נפשיים. אחד מתוצרי הלוואי של מתח נפשי מתמשך הוא שרירים כאובים ומכווצים בעיקר באזור הצוואר והגב העליון. לאור זאת, הגיוני שהרפייתם של השרירים תוביל לפעולה חיובית הפוכה, דבר המאושש בכתבי עת מדעיים רבים. מחקרים מראים כי עיסוי מקצועי מסייע בשחרור נוירוטרנסמיטרים בשם אנדורפינים וסרוטונין. בעוד שהסרוטונין ידוע גם בשמו כ"הורמון האושר" אשר מביא להרפיה ורגיעה, הרי שהאנדורפינים ידועים ביכולתם לשכך כאבים ולהביא לתחושת אופוריה.

הקלה בכאבים כרוניים
הקפדה על עיסוי מקצועי יכולה לסייע באופן ניכר למטופלים הסובלים ממיגרנות וכאבים כרוניים. ראשית כל, ניתן לייחס את הקרדיט עבור שחרור האנדורפינים המסייעים בשיכוך הכאבים. עם זאת, כאבים כרוניים באזורים שונים בגוף, עלולים להשפיע על היציבה ולהוביל להופעתם של שרירים כאובים. עיסוי באזורים המועדים לפורענות, יכול לשפר באופן ניכר את היציבה אך מומלץ לדון על כך מול רופא טרם ההגעה לטיפול.

העלאת רמות האנרגיה
מרגישים שאתם תשושים גם אחרי שנת ישרים? ייתכן מאוד שזו שגרת החיים השוחקת, אך ניתן גם להפנות אצבע מאשימה אל עבר הצטברותם של רעלים שונים. גופנו אמנם עושה את מירב המאמצים, אך לעתים הוא מתמהמה כמעה בפינויים של רעלנים. עיסוי הנערך בצורה מקצועית, למעשה "סוחט" את השרירים ומסייע בהמרצת זרימת הדם וסילוק חומצת חלב המתמקדת על רקמת השריר. לא בכדי שמומלץ להרבות בשתייה לאחר עיסוי, שכן פעולה זו מסייעת בסילוק הרעלים מתוך המערכת כולה.

מאמר זה נכתב על-ידי רשת שייר ספא
https://sharespa.co.il
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה